حریم خصوصی

مجموعه راوی کالا قوانین مربوط به حریم شخصی کاربران را قانونی و بر پایه قوانین تجارت الکترونیک رعایت می کند. با توجه به اینکه برای خرید محصولات، ارسال سفارشات و یا ثبت نظر ارائه برخی اطلاعات فردی نظیر نام و نام خانوادگی، آدرس، شماره تلفن و ایمیل مورد نیاز است، از این اطلاعات بصورت طبقه بندی شده محافظت می گردد و این مجموعه به هیچ وجه این اطلاعات را در اختیار غیر قرار نمی دهد مگر با حکم قانونی از مراجع قضایی

راوی کالا به هیچ صورت از طریق ایمیل یا پیامک درخواست اطلاعات فردی ویا شماره کارت شما را نمی کند.

لازم به ذکر است ثبت اطلاعات شخصی به عهده کاربر می باشد و صحت این اطلاعات از نظر راوی کالا مورد تایید می باشد و از این اطلاعات برای ارسال مکاتبات از طریق تلفن، ایمیل و ارسال سفارشات به آدرس مشتری استفاده می گردد.

حفظ و نگهداری رمز عبور

حفظ و نگهداری رمز عبور بر عهده کاربر می باشد و برای پیشگیری از هرگونه سوء استفاده احتمالی، کاربر نباید آن را برای افراد دیگر فاش سازد. چرا که تمامی مسئولیت فعالیت‌‏هایی که تحت حساب کاربری انجام می‏‌پذیرد به عهده کاربر است.

برای خرید از راوی کالا، براساس قوانین تجارت الکترونیک، فاکتور رسمی صادر می گردد، بنابراین درج اطلاعات مشتری در آن لازم می باشد. همچنین در موارد خاص راوی کالا می تواند اطلاعات تکمیلی از مشتری درخواست نماید. مشتری می تواند آدرس شخص دیگری را نیز برای دریافت مرسولات در سایت ثبت نماید.

اطلاع رسانی

همچنین برای بهبود اطلاع رسانی از خدمات و ارتباط با مشتریان، راوی کالا می تواند از برخی اطلاعات نظیر شماره تلفن برای اطلاع رسانی و ایمیل برای ارسال خبرنامه و کد تخفیف استفاده نماید.

اطلاعات وارد شده توسط کاربر در فرمهای تماس با ما نیز مشمول قوانین حفظ حریم شخصی سایت راوی کالا می باشد.

اخلال در سایت و محتوای مجرمانه

هرگونه عملی که منجر به اخلال در سایت، ارسال مطالبی که مشمول مصادیق محتوای مجرمانه باشد، کلاهبرداری و سو استفاده غیر قانونی از محتوای سایت و ارسال ایمیل های نامربوط از طرف این مجموعه باشد، راوی کالا آن حساب کاربری را مسدود و از اطلاعات آن برای پیگیری قانونی استفاده خواهد کرد.

حفاظت اطلاعات شخصی

این مجموعه تمام تلاش خود را برای حفاظت اطلاعات شخصی شما بکار می بندد. امیدواریم خریدی توام با راحتی و امنیت را با راوی کالا تجربه کنید. خرید از ما به منزله اطلاع و تایید قوانین و مقررات سایت راوی کالا می باشد

قوانین و مقررات وبسایت فروشگاه ما به شرح زیر می باشد :

کلیه فعالیتها، قوانین و اصول حاکم بر این فروشگاه منطبق با قوانین جمهوری اسلامی ایران است.

محصولات و کالاها

کلیه حقوق مرتبط با اضافه و کم کردن کالا و یا قطع فروش به صورت کلی و یا جزئی برای راوی کالا محفوظ است.

بازگشت وجه

حق کنسل کردن سفارش در صورت ناموجود بودن کالا برای راوی کالا محفوظ و این فروشگاه موظف به بازگرداندن پرداختی های مرتبط با سفارش ظرف 24 الی 72 ساعت به کیف پول شما در سایت می باشد. لازم به ذکر است در صورت در خواست مشتری به حساب مشتری عودت داده می شود.

چنانچه فردی به جز سفارش دهنده در آدرس ثبت شده اقدام به تحویل گرفتن کالا نماید، نماینده سفارش دهنده تلقی شده و راوی کالا مسئولیتی برای شناسایی رابطه آن فرد با سفارش دهنده نداشته و کالا تحویل شده تلقی خواهد گردید.

به علت محدودیت اجناس موجود در بازار اولویت تحویل کالا با سفارشاتی می باشد که تسویه آن انجام شده باشد و این مجموعه هیچ تعهدی نسبت به تامین موجودی سفارشات رزرو شده که هزینه آن پرداخت نشده است ندارد.

قوانین ارسالی

1روشهای ارسال سفارش

1-1) سفارشات در شهر تهران صرفا توسط پست و تیپاکس و الو پیک ارسال می گردد.

2-1) در شهرهای مجاور شهر تهران، سفارش ها علاوه بر پست یا تیپاکس، توسط شرکت های باربری طرف قرارداد ارسال می گردند.

3-1) در سایر استان ها غیر از استان تهران، سفارش ها از دو طریق شرکت پست جمهوری اسلامی ایران و باربری ارسال می گردند که گاهی می تواند به انتخاب مشتری تعیین شود.

4-1) مشتریان می توانند در مرحله ثبت سفارش و استعلام، از بین روشهای ارسال ممکن، یک روش را به دلخواه انتخاب نمایند. انتخاب هر روش به منزله آگاهی از قوانین و شرایط آن می باشد.

5-1) در مواردی که ارسال توسط شرکت پست یا باربری انتخاب می گردد، مسئولیت فروشگاه تحویل سفارش بصورت صحیح و سالم و در حداقل بازه زمانی به شرکت پست یا باربری و ارسال کد پیگیری برای مشتری می باشد.
در این موارد باتوجه به اینکه مطابق مواد ۳۸۶ و ۳۸۷ قانون تجارت کلیه مشکلات ناشی از حمل کالا بر عهده متصدی حمل و نقل بوده و فروشگاه مسئولیتی در قبال تاخیر در ارسال یا مشکلات احتمالی آن ندارد و در صورت بروز مشکل میبایست طی تماس فوری با شرکت راوی کالا مشکل اعلام شود و با هماهنگی فروشگاه صورتجلسه خسارت با شرکت متصدی حمل بار انجام شود.
بدیهی است بعد از انجام امور مربوطه ، کالای مربوطه مسترد شده و در صورت موجود بودن کالای سفارش شده، محصول سفارشی مجدد ارسال می شود. راوی کالا همواره نهایت تلاش خود را می‏‌کند تا کلیه سفارش‏‌ها در نهایت صحت و بدون آسیب به دست مشتریان خود در سراسر کشور برسد.

2-هزینه ارسال

1-2) پس از طی مرحله استعلام موجودی و اعلام موجود بودن کالای درخواستی، هزینه ارسال به عهده خود مشتری می باشد. بدیهی است این هزینه در خصوص بارهای شهرستان، با باربری تهران می باشد و هزینه باربری از تهران تا شهر مقصد بر عهده مشتری می باشد.

2-2) با توجه به قوانین سایت، ارسال کالا تا تکمیل شدن فرآیند سفارش، امکان پذیر نخواهد بود.

3-تحویل سفارش

1-3) سفارش های ارسالی شهر تهران به دلیل قابل پیش بینی نبودن مسائلی نظیر ترافیک یا حوداث غیر مترقبه، در یک بازه زمانی ۲ الی 5 روز کاری که با مشتریان هماهنگ خواهد شد، تحویل می گردند و مشتریان محترم لازم است که در بازه زمانی مشخص شده در محل تحویل کالا حضور داشته باشند، در غیر اینصورت مسئولیت و هزینه ارسال مجدد آن بر عهده مشتری می باشد.

2-3) سفارش های ارسال شده توسط پست و باربری: سفارش هایی که قرار است از طریق پست یا باربری ارسال گردند، نهایتا 48 ساعت کاری پس از ثبت سفارش تحویل پست یا باربری خواهند شد، شرکت پست و باربری نیز بسته به مقصد کالا، معمولاً 3 الی 5 روز کاری بعد کالا را به مقصد خواهند رساند.

3-3) مشتریان محترم موظف هستند هنگام تحویل گرفتن سفارش و قبل از بازکردن بسته بندی، مشخصات کالای سفارش داده شده را با کالای تحویلی مطابقت داده و در صورت مغایرت از تحویل گرفتن آن خودداری نماید.

4-3) مشتریان محترم موظف هستند در هنگام تحویل گرفتن سفارش، کالای سفارش داده شده خود را تحویل ظاهری بگیرند (تحویل ظاهری یعنی کالا از تمام جنبه های ظاهری بررسی و در صورتیکه فاقد هر گونه ایراد ظاهری باشد، تحویل گرفته شود). توجه گردد هنگامی که کالا تحویل ظاهری گرفته می شود، فروشگاه دیگر مسئولیتی در قبال مشکلات و ایرادات ظاهری کالا نخواهد داشت.

5-3) کالاهایی که در رسید تحویل آنها قید گردیده است که نباید از بسته بندی خارج گردند، از بند فوق مستثنی می باشند و مشتریان صرفاً می بایست سلامت بسته بندی کالا را بررسی نمایند. در این موارد، باز و راه اندازی کالا صرفا باید توسط کارشناسان شرکت ارائه دهنده خدمات گارانتی صورت پذیرد، در غیر اینصورت دستگاه از گارانتی خارج شده و مسئولیت مشکلات احتمالی بر عهده مشتری می باشد.

6-3) چنانچه بسته بندی کالا دارای مشکل یا ایراد ظاهری بوده و نشان از ضربه خوردگی یا مشکلات احتمالی داشته باشد، مشتری باید از تحویل گرفتن آن خودداری نماید و ضمن تهیه صورتجلسه، موضوع را بلافاصله به شرکت راوی کالا اطلاع نماید.

7-3) در زمان ارسال کالا توسط شرکت پست و یا باربری، مشتریان محترم موظف هستند در حضور مامور پستی و قبل از امضاء رسید تحویل کالا، از سلامت بسته بندی و سلامت ظاهری کالا مطمئن گردد و در صورتیکه کالا از نظر بسته بندی و یا سلامت ظاهری دارای ایراد باشد، ضمن تحویل نگرفتن آن و درخواست صورتجلسه، بلافاصله موضوع را به فروشگاه اطلاع دهد.
در این موارد چنانچه مشتری بدون بررسی سلامت ظاهری، رسید پستی یا باربری (بمنزله دریافت کالا بصورت صحیح و سالم) را امضاء نماید، دیگر حق اعتراضی در مورد سلامت ظاهری کالا نخواهد داشت، زیرا به دلیل آنکه مشتری شخصاً تایید نموده است که کالا را صحیح و سالم دریافت نموده است، دیگر امکان هیچگونه پیگیری برای دریافت خسارت توسط مشتری وجود ندارد. در ضمن در این موارد مطابق ماده ۶ این قوانین عمل خواهد شد.

8-3) طبق دستورالعمل پلیس فتا در هنگام تحویل سفارشاتی که پرداخت آنها آنلاین بوده است، ارائه کارت ملی مطابق با نام فرد سفارش دهنده، اجباری است. چنانچه فردی که کالا را سفارش داده و پرداخت آن را بصورت آنلاین انجام داده، تمایل داشته باشد کالا تحویل فرد دیگری گردد، باید از طریق پنل، ایمیل یا پیامک، نام فرد تحویل گیرنده را به فروشگاه اعلام نماید، در غیر اینصورت فروشگاه کالا را تحویل نداده و در این موارد هزینه ارسال مجدد بر عهده مشتری خواهد بود.

9-3) طبق قوانین فروشگاه، در سفارش هایی که پرداخت آنها در محل مشخص گردیده است، قبل از تحویل کالا، ابتدا لازمست که وجه فاکتور تسویه و سپس کالا تحویل گردد. پس از تسویه وجه فاکتور، مشتری در حضور نماینده فروشگاه فرصت خواهد داشت تا کالای خود را از نظر سلامت ظاهری بررسی و سپس رسید تحویل ظاهری کالا را امضاء نماید؛ پس از تحویل ظاهری، مشتریان محترم تا 7 روز فرصت خواهد داشت تا کالا را از نظر فنی بررسی نماید.
در صورت وجود هر گونه مشکل فنی و تایید کارشناسان خدمات پس از فروش مربوطه، مطابق قانون تجارت الکترونیک، کالا مشمول قانون ۷ روز تضمین طلایی تعویض می گردد

10-3) همچنین عکس محصولات جهت اطلاع و کمک به خرید مشتری است و از آنجا که ممکن است در پاره ای جزییات با کالای اصلی تفاوت هایی داشته باشد به استناد آنها نمی توان اعلام مغایرت کرد. ملاک وجود مغایرت در مشخصات کالا، مشخصات فنی درج شده در وب سایت است.

11-3) لازم به توجه است که ایرادهای اعلام شده توسط مشتری، توسط کارشناسان راوی کالا کنترل و بررسی می‏‌شود و در صورت تائید وجود نقص فنی، کالا مشمول ماده 3-12 می‏‌شود. اشکال‏‌های فنی که در اثر استفاده نادرست کاربر از کالا ایجاد شود، شامل این ماده نمی‌‏شود

12-3) در صورت وجود هر گونه مشکل فنی و تایید کارشناسان خدمات پس از فروش مربوطه، کالا مشمول قانون ۷ روز تضمین تعمیر کالای معیوب می گردد.

13-3) آسیب‏‌های فیزیکی ناشی از حمل و نقل شامل استفاده از این سرویس نمی‏‌شود و مطابق شرایط مربوطه درج شده در این قوانین تصمیم گرفته خواهد شد.

14-3) برای استفاده از خدمات ماده 3-12( تضمین تعمیر ۷ روزه)، دقت فرمایید که کالا به ‏خوبی بسته ‌بندی شود، لوازم جانبی و فاکتور به صورت کامل به همراه آن ارسال شود.
در صورتی که کالای برگشتی در شرایط اولیه خود توسط راوی کالا دریافت نشود، امکان سرویس دهی وجود ندارد و کالا خارج از شرایط تعویض محسوب می شود. هم چنین در صورتی که موجودی کالای آسیب دیده در راوی کالا به اتمام برسد و راوی کالا امکان تعویض کالای آسیب دیده با کالای جایگزین را نداشته باشد، می‌تواند مبلغ کالا را به حساب خریدار استرداد نماید و نوسان‏‌های قیمت باعث کاهش و یا افزایش این مبلغ نمی‌‏شود

15-3) به دلیل مسائل و مشکلات روی داده و بر اساس هماهنگی صورت گرفته با پلیس فتا و نیروی انتظامی، تحویل کلیه سفارش ها درب ورودی ساختمان خواهد بود مگر مواردی که مشتریان محترم در هنگام ثبت سفارش، درخواست حمل طبقات می نمایند و هزینه آن را تقبل نمایند

قوانین مرجوعی

هرگونه نقص و عیب فنی کالا، باید در مدت 7 روز پس از دریافت کالا  از طریق تلفن 28422323-021 “و یا ایمیل  info@ravikala.com یا “فرم برگشت از فروش” (این فرم در کنترل پنل شما موجود است) به مرکز ارتباط مشتریان فروشگاه اطلاع داده شود تا مشکل فوراً بررسی و در صورت اثبات نقص، تعمیر یا جایگزین گردد. بدیهی است پس از 7 روز هیچ اعتراضی پذیرفتنی نیست.(خاطرنشان می سازد این بند فقط برای کالاهای فاقد گارانتی صدق خواهد کرد و کالاهای دارای گارانتی از لحظه فروش مشمول ضمانت بوده و نقایص احتمالی توسط شرکت ارائه کننده گارانتی پیگیری میگردد)

خریدار به مدت 7 روز فرصت دارد از سفارش خود انصراف دهد، به شرط آنکه بسته بندی کالایی باز نشده و از آن هیچ گونه استفاده‌ای نشده باشد. لازم به ذکر است هزینه پست و بیمه به عهده خریدار میباشد.

این انصراف برای کالاهای زیر امکان پذیر نمی باشد:

– کالاهایی که قیمت آنها توسط نوسانات بازارهای مالی و ارزی تعیین می شود.

– کالا های ابزار دقیق و اندازه گیری که از حساسیت خاصی برخوردار هستند.

نحوه مرجوعی:

کالا را چطور ارسال کنید؟

لطفاً قبل از هر اقدامی با کارشناسان راوی کالا تماس بگیرید. از ارسال کالا بدون هماهنگی با کارشناس راوی کالا جداً، خودداری کنید.

  • برای ارسال، باید کالا در جعبه یا کارتن اصلی خود به ‏خوبی بسته‌بندی شود و لوازم جانبی و همه اقلام همراه مانند کابل، ریموت، باطری، دفترچه راهنما، کارت گارانتی، کارت بیمه، بند و قطعات بسته‌بندی به همراه کالای اصلی ارسال شود.
  • برچسب‌زدن یا نوشتن توضیحات، آدرس یا هر مورد دیگری روی کارتن یا جعبه اصلی کالا و یا پاره و مخدوش کردن آن، امکان استفاده از ضمانت بازگشت را از بین خواهد برد. (در صورت لزوم، توضیحات خود را پشت فاکتور خرید یا قطعه کاغذ جداگانه‌ای بنویسید.)
  • در صورتی که ساکن سایر شهرها هستید، برای بازگرداندن کالا از پست پیشتاز پس کرایه اقدام کنید .در صورتی که برخی از شهرها پست پیشتاز پس کرایه را نمی پذیرند، تصویر رسید پستی را برای ما ارسال کنید.

هزینه ارسال:

اگر ایراد فنی، وجود مغایرت فنی یا فیزیکی یا آسیب دیدگی ظاهری، به تایید کارشناسان خدمات پس از فروش راوی کالا برسد، هزینه‌های ارسال به عهده راوی ‌کالا است. برای واریز هزینه پست به حساب مشتری، تصویر رسید را به آدرس Info@ravikala.com ارسال فرمایید.

چطور درخواست خود را جهت مرجوعی کالا به شما اطلاع دهم؟


از طریق یکی از روش‌های زیر، درخواست خود را اطلاع دهید:

  • وارد پروفایل خود شوید و از قسمت فرم برگشت از فروش، درخواست خود را ثبت کنید.
  • یا پیام خود را در صفحه  "تماس با ما"، ارسال کنید.

بدیهی است در صورت ثبت درخواست مرجوعی به صورت آنلاین، فرایند مرجوعی سریعتر انجام خواهد شد.

توجه: جهت رسیدگی به درخواست، ذکر شماره پیگیری سفارش در هر یک از روش‌های بالا الزامی است.